Η οδηγία είναι απλή: όταν πλημμυρίζει το σπίτι σου, δεν είναι άμεση προτεραιότητα να κρατήσεις στεγνό το κακτάκι που διακοσμεί το ένα εκατομμυριοστό του σπιτιού σου. Επιπλέον, δεν καρφώνεσαι επάνω του, με νάιλον και άλλα διασωστικά, κραυγάζοντας «το κακτάκι μου! Το κακτάκι μου!» ενώ οι άλλοι έχουν πάρει τις σκούπες και τους κουβάδες.Πολιτικά, με τα Σκόπια «καθαρίσαμε» όταν άλλαξαν την σημαία και τα αλυτρωτικά υπονοούμενα στο Σύνταγμά τους.Η ονομασία  της χώρας τους, ξεκινώντας από γεωγραφική αντίληψη του κόσμου (ελάχιστες ονομασίες στην υφήλιο ΔΕΝ είναι γεωγραφικής αντίληψης) υποστηρίζονταν από την τρέχουσα λογική, στην οποία οι Ελληνες, εφ όσον επιζητούσαν μία μή γεωγραφική οπτική,θα έπρεπε να επενδύσουν κεφάλαια, ανθρώπινους πόρους και συλλογική προσπάθεια γιά να πείσουν την διεθνή κοινή γνώμη ότι επρόκειτο γιά  σπουδαίο ζήτημα και ότι ορθώς επιμένουν.Αλλά ίσχυσαν όλες οι παρανοήσεις και οι διαστρεβλώσεις  που μπορούσαν να ισχύσουν.Στην ίδια τη χώρα μας,απεχθανόμαστε τις «γεωγραφικές» ορίζουσες ενός τόπου.Στον Καποδίστρια, ξεχάσαμε τις Ραχούλες και τα Παλαιοχώρια όπου κατοικούμε, τα Γκρίμποβα και τα Σουγλιάνια,και ορμήσαμε στην ονοματοποιία υπέρ των Αιθίκων, των Μολοσσών, των πόλεων και των γενών που είχαν εξαφανιστεί από το λεξιλόγιό μας, πρίν δυό και περισσότερες χιλιάδες χρόνια.Στην εκλεπτυσμένη και «μορφωμένη» γενιά, λιγόστεψαν ο Τάκηδες και οι Θανάσηδες, ονόματα που κουβαλούσαν οι παπούδες και ήρθαν οι Φοίβοι και οι Απόλλωνες, γιά να είναι τα παιδάκια μας πιό ελληνικά. «Μακεδόνες» υπήρχαν ως παρονόματα σε όλους τους καταλόγους κατοίκων του μεσαίωνα, ενώ Μακεδονία έλεγαν τότε την ευρύτερη περιοχή της Αδριανούπολης (εξ ου και το «Βασίλειος ο Μακεδών».)

Μάλιστα ,γεωγραφία, έτσι λέγεται το σπόρ.Κάπου από την βόρεια αρχή των βαλκανίων,σταματάει η γεωγραφία και αρχίζει το ξόρκισμα.Το Βερολίνο το αντέχουν οι Γερμανοί με την σλαβική του ουρά (πώς θα σας φαινόταν να λέγαμε την Αθήνα Ατένοβο; ) αλλά εμείς είμαστε λάτρεις του φρέσκου αέρα.Τελικά ,από ποιό μυαλό τα βγάζουμε αυτά; Από το μυαλό που έπλασε το βιβλίο «συμβολαί είς την διγλωσσίαν των Μακεδόνων» και την άποψη ότι «οι Μακεδόνες δεν υπάρχουν μετά το 300 μΧ» (αμφότερες έγκριτες Ελλήνων πατριωτών) ή απο το μυαλό που πιστεύει ότι το DNA μας δεν έχει καμία μετάλλαξη από τα χρόνια των αποικισμών;

Με λίγα λόγια, δεν υπήρξε ποτέ κάποιος επιστημονικός διάλογος που να ξεπερνά τους κρατικοδίαιτους θεσμούς και να οδηγεί τους ανθρώπους.Αλλά δεν είναι να απορείς γιά εμάς, που λατρεύουμε ισότιμα το φώς του Παναγίου Τάφου και το άγιο φώς του Απόλλωνα…

[2004]

Advertisements